Een beste klim - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu Een beste klim - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu

Een beste klim

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Erik en Elize

25 Februari 2013 | Tanzania, Moshi

Afgelopen maandag zijn we vertrokken om de mount Meru te gaan trotseren. Deze berg / vulkaan staat 40 km van de Kilimanjaro, en is de 5 na hoogste berg van Afrika. Een hele uitdaging, zeker voor mij. Uiteraard hadden we geen bergschoenen en juiste kleding bij, dus die hebben we daar gehuurd. En zo hoorde we bij de echte bergbeklimmers, met zonnehoed en wollen sokken aan.

De mount Meru staat midden in een nationaal park, waar ook zebra's, giraffe's, buffels, luipaarden rond lopen. We liepen daarom met meerder wandelaars en een ranger van het park, om ons te beschermen tegen de wilde beesten. Verder hadden we een kok, een drager en een gids bij ons, leuke gasten.

We zijn gestart op de 1500 meter. De 1e en 2e dag hebben we 1000 meter omhoog gelopen, mooie tochtjes. We hadden een goede kok bij ons, die stevige maaltijden voor ons maakte, echt heerlijk. De 3e dag zijn we om 1.00 's nachts vertrokken, met onze bivakmuts op en wanten aan. Inmiddels was het al aardig koud, erg raar als je de dag ervoor nog in de 30 graden zit. We kwamen om half 7 op de top van 4566 meter. Deze tocht was echt pittig, maar op de top konden we genieten van de zonsopgang en de kilimanjaro, dat was absoluut prachtig. Daarna zijn we weer terug gelopen naar de 3500 meter en na een uurtje rust weer naar een hut lager. En op dag 4 zijn we weer naar het beginpunt gelopen. We hebben toen nog een rondje met de auto door het park gereden en nog wat wilde beesten gezien. Nu zitten we op zanzibar met de beentjes omhoog, want die van mij kunnen wel weer wat rust gebruiken.
Een prachtig eiland met witte stranden en helder blauwe zee, we hebben een auto gehuurd en rijden zo lekker rond.

• 25 Februari 2013 - 08:29

Berdie Van Den Hurck:

Hai, Elize,

net uit nachtdienst en even jouw verhaal op mail gelezen. wauwie, wat een mooie foto's, en mooie uitzichten.
    en dan is het ook wel genieten als er lekker voor je gekookt word, en nu lekker weer rusten.
    de ultieme vakantie. In Den Bosch, zijn 15 collega's gisteren naar Zwitserland vertrokken om te gaan skiën, en professioneel te ver-binden. en er ligt weer wat sneeuw. en het is koud hier. en veel zieke mensen met veel pneumonieën. maar daar moet jij nog helemaal niet aan denken.
    geniet ze nog van jullie mooie reis.
    en tot ziens . groetjes Berdie.

• 25 Februari 2013 - 12:35

Cora De Mik:

Blijf nu maar lekker met je beentje omhoog zitten.
    Maar aan de foto's te zien was het wel de moeite waard om die hoge berg te trotseren.
    En dat samen met een op en top getrainde man, petje af.
    Geniet lekker van de warmte, doe ik ook... Want in Nederland schijnt het flink koud te zijn.

Bigi brasa, Cora

• 25 Februari 2013 - 19:18

Adriaan En Jolinda:

Héy Erik en Elize.

Samen met Adriaan net jullie (rondreis)verhalen even doorgelezen en de foto's bekeken. Gaaf zeg! Adriaan vindt het ook helemaal geweldig, die gaat nu vast sparen voor zo'n rondreis. Ben ik even blij dat eerst ons dak nog gedaan moet worden ;-).
    Geniet lekker nog van jullie avontuur daar in Afrika.

Groetjes,

Adriaan en Jolinda

• 25 Februari 2013 - 21:22

Gerben En Annedien:

Mooie uitdaging, en voldoening als je boven aan bent..
    Zelf afgelopen week vooral de omgekeerde weg gegaan, namelijk de berg afgeskied ;)

Geniet van de laatste dagen!

• 26 Februari 2013 - 22:11

Jeanet, Guido, Marijke:

Hallo lieve schatjes....
    Wat doen jullie toch vreselijke enge dingen.
    Je kan je been wel breken. Krak....
    Of een koutje op je longen krijgen. Brrrr....
    Of opgevreten worden door een wild beest. Grrrrr....
    Of in de vulkaan vallen, Aaaaa.....
    Goed oppassen hoor!!!
    Kom nu maar gauw naar huis.
    Snoezige kusjes van ons 3en

• 27 Februari 2013 - 12:50

Geertrude:

Leuk om jullie verhalen telkens te lezen en zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen. Echt heel gaaf en wat is het daar mooi zeg aan jullie foto's te zien! Geniet er nog even van :)

• 27 Februari 2013 - 19:57

Gerda En Jan:

Hallo klimmmers,dat is wel even wat anders dan de vorige maand bij Noah's Ark.We hebben met belangstelling jullie verhaal gelezen.Erg leuk en wat een temperatuur verschillen en mooie foto's.Geniet nog eventjes Groetjes van ons beiden.

• 03 Maart 2013 - 12:22

Pim Van Den Akerboom:

Jullie zijn goed bezig. Aan Erik had je natuurlijk een goeie met zijn ervaringen in de bergtraining.
    Leuk om te lezen!

• 07 Maart 2013 - 00:05