Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu Moshi - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu

Moshi

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Elize

17 Februari 2013 | Tanzania, Moshi

Dinsdag zijn we om 7.00 's ochtends vertrokken vanuit Pangani. Tijdens het snorkeltoertje hadden we een stel ontmoet uit zwitserland, melanie en Hillary. Zij wilden ook richting Moshi gaan, dus we besloten samen te reizen. Erg gezellig stel, hillary kwam uit Kameroen en was erg relaxt.. We moesten eerst met de bus naar Tanga om daar om 9.00 met de volgende bus naar Moshi te gaan. Onderweg vroeg Hillary of de bus eventjes kon stoppen voor zijn I-pod (die hij vergeten was) bij het hotel. We kwamen er toch langs nietwaar...

Na 5 minuten was Hillary nog niet terug en begon de buschauffeur op zijn toeter te hangen, en weg te rijden. Grote heibel natuurlijk, want Melanie zat nog in de bus. Na wat geruzie en gechagarijn, en 50 boze tanzanianen die verder wilden rijden, werd hun bagage uit de bus gegooid. Maar toen we uit het raampje keken werd ook onze bagage eruit gegooit, ze dachten dat we bij elkaar hoorden. Dus we zijn toen ook maar snel uitgestapt. En daar stonden we dan, op een verlaten zandweggetje, en te ver van de stad om een taxi te bellen. Hillary kwam blij terug met z'n I-pod, en beweerde dat in kameroen men niet zo asociaal zou zijn, maar gerust een half uurtje zouden wachten.

Na wat echt te volle bussen kwam er een jeep die ons wel wilde wegbrengen naar Tanga. Laten we nu ook nog een lekke band krijgen. Onze hoop was al vervlogen dat we de volgende bus zouden halen. Maar onze Jeep chauffeur heeft even flink doorgereden voor ons, zodat we toch nog de bus konden halen. Erg vriendelijke man..

Nu zitten we al een klein weekje in Moshi, aan de voet van de Kilimanjaro berg. Echt een prachtige plek. Onze pensionhouder gaf ons een goede tip om naar een bergdorpje te gaan. Dus wij de taxi genomen en zijn zo'n 10 km de bergen in gehobbeld. Daar ontmoeten we een paar jongens die ons een prachtige waterval wilden laten zien. De taxichauffeur hebben we toen maar meegenomen. Want het was een hele klus om boven te komen met de auto, plus dat er geen taxi's boven te zien waren. Het was inderdaad een prachtige route en een mooie waterval, afkomstig van de Kilimanjaro. één van de jongens had thuis een koffieplantage, dus ze vroegen of we nog op de koffie wilden komen. Ze lieten ons gelijk zien hoe de koffie werd gemaakt, erg leuk en lekker.

Verder hebben we een dagje een motor gehuurd en wat rondjes gereden door de bergen. 's Middags vondt Elize het weer welletjes, omdat haar longen gestoffeerd werden door het rode stof. Zij is toen lekker bij het zwembad gaan liggen. En ben ik in m'n eentje nog door de bergen aan het rijden geweest. Prachtige steile zand en rots paadjes, wat wil je nog meer?

• 18 Februari 2013 - 09:25

Ellie Vos:

Wat een land zeg. De bus kan wel een half uurtje wachten! Erik dat crossen van jou door de bergen doet me denken aan die keer dat je de politie wilde omzeilen en via het taluut een omheid terrein opreed. Zo kinderachtig zijn ze daar bij jullie dus niet. Geniet ervan maar kijk wel uit he. het staat zo slordig als je in het gips naar huis komt. Samen nog een paar weekjes en dan naar huis. Ik vind het toch nog snel gegaan. Groetjes Ellie Vos

• 19 Februari 2013 - 11:07

Oom Jan:

schitterend verhaal, maar nou wacht ik eigenlijk ook nog op een verslag van een etappe die jullie liftend hebben afgelegd; dat lijkt me nou net een mooie uitdaging in dat deel van afrika. Ik hoor/zie het nog wel.
    groeten van ook jan