Een beste reis - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu Een beste reis - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu

Een beste reis

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Elize

11 Februari 2013 | Tanzania, Pangani

Maandagochtend zijn we weer op reis gegaan, dat werd een megareis! We zijn namelijk eerst weer terug gegaan naar Lusaka waar we de trein wilde nemen naar Dar es Salaam (Tanzania). Helaas stopte de trein alleen in Kapiri mposhi. Ik snap nog steeds niet waarom de trein daar wel stopt terwijl het maar een heel klein stadje is, en niet in Lusaka. We kwamen pas laat met de bus aan in Kapiri, maar de volgende dag konden we uitslapen want de trein ging pas om 16:00. Gelukkig konden we 1e klas reizen wat betekende dat we met nog 2 andere backpackers in 1 cabine zaten, waar je ook kon slapen. Aardige luxe voor afrikaanse begrippen. Volgens de conducteur was het 1860 kilometer naar Dar es Salaam en zaten er 22 tunnels in het traject. Er waren bij de bouw van de spoorweg 200 Chineezen omgekomen, omdat die niet wisten dat wilde beesten gevaarlijk konden zijn ??? Nu ja... na 46 uur kwamen we aan in Dar es salaam. We hebben vanuit de trein nog wild gezien onder andere olifanten en giraffen ;)

In Dar es Salaam hebben we één nachtje geslapen en nog even aan het strand gelegen, om de volgende dag naar Pangani te reizen. We dachten dat dit een paar uur was, maar ook hier kwamen we pas s'avonds aan :(. (Dit kwam doordat iemand ons de verkeerde route had gewezen.) Het reizen zijn we dan nu ook wel even een beetje zat, dus blijven we nu het weekend over lekker in Pangani. Pangani ligt aan de Indische oceaan en heeft heerlijke witte stranden, waar we lekker kunnen zwemmen. We overnachten bij een community van christelijke zusters. Vandaag zijn we wezen snorkelen. We zijn met de boot zijn naar een eilandje gevaren, tijdens deze tocht zwommen de dolfijnen rond de boot. Verder prachtig koraal en Erik heeft nog een schildpad gezien, echt een super dagje.

• 11 Februari 2013 - 17:59

Dirk:

Klinkt goed 'een onbewoond eiland in de stille oceaan'!!. Ik word hier alleen wel ernstig jaloers van moet ik zeggen. Hier gaat de trein misschien wel wat sneller, maar vriest het 's nachts!

• 12 Februari 2013 - 09:05

Marianne:

respect! voor jullie reis. pittig hoor.

magnifiek de dolfijnenfoto. wat een paradijsje hebben jullie gevonden.
    en die boot op het water helemaal authentiek.
    Zou zo wel ff onder dat zonnescherm komen zitten bij jullie. heb zin jullie weer es te zien.

• 12 Februari 2013 - 20:13

Jan En Gerda:

Mooi om te lezen en dat was een hele zit 48 uur reizen. Maar het is wel de moeite waard want je ziet ook heel wat, zols op jullie foto's te zien is. Groetjes.

• 13 Februari 2013 - 10:35

Ellie Vos:

Jullie moeten al die herinneringen maar goed bewaren want hier zie je al die mooie dingen van daar niet. kunnen jullie niet een paar zebra's africhten om verdermee te reizen. Die gaan misschien wat harder en beginnen wat eerder. Hier bloeien de sneeuwklokjes al. Ook erg mooi. Geniet van al het moois om jullie heen. En dan nog een paar weekjes...ik weet wel een paar mensen in Hedel die daar erg naar uitzien! groetjes Ellie

• 14 Februari 2013 - 02:35

Elize Quik:

Ha luitjes, het blijft allemaal super gaaf klinken daar bij jullie!! Die zon lijkt me heerlijk op dit moment!! Geniet er zeker van en Hedel komt gelukkig ook weer een beetje in zicht! Daar is het natuurlijk ook heel leuk!! Nog een goede reis! groetjes Elize