victoria falls en kariba lake - Reisverslag uit Siavonga, Zambia van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu victoria falls en kariba lake - Reisverslag uit Siavonga, Zambia van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu

victoria falls en kariba lake

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Erik en Elize

05 Februari 2013 | Zambia, Siavonga

Na een lange reis met een 'stop'vliegtuig n.l: via rwanda naar ethiopië daar overgestapt en via zimbabwe naar zambia gevlogen. Daar zijn we geland in de hoofdstad Lusaka, echt een luxe stad in verhouding met Kampala. We hadden daar een heerlijk backpackers guesthouse met een lekker zwembad die we ff getest hebben. De volgende dag zijn we gelijk weer op pad gegaan en met een luxe bus richting de victoria falls gegaan in Livingstone, die we de volgende dag bezocht hebben. Dat was echt super mooi!! Wehebben daar heerlijk rondgewandeld en bij de zambezi river wezen kijken, echt genieten. Op de terugweg kwamen we er achter dat we nog wel even bij een crocodillenfarm wilde gaan kijken. Dit was absoluut geen probleem volgens onze relaxte rasta taxichaufeur! Hij wist namelijk wel waar het was (nou mooi niet dus) na wat doodlopende weggetjes kwamen we weer in Livingstone aan. We waren er dus achterlangs gereden, maar hij had ons toch maar mooi real Afrika laten zien volgens hem, ook leuk! De volgende dag zijn we wezen raften op de Zambezi rivier super mooi! Ook nog een keer omgeslagen ;) wel eng maar ook echt wel mooi en stoer.

Van livingstone zijn we naar het zuid-oosten gereist. Eerst 6 uur met een luxe toeringcarbus. Op een gegeven moment moesten we uitstapen bij een dorpje met lemen plaggenhutjes. Ze vertelde ons dat daar een busje ons zou komen ophalen. En inderdaad na een tijdje kwam er een propvol lokaal busje ons oppikken. Geen nood zei meneer de conducteur jullie passen er zeker nog wel bij, onze rugzakken op het dak. We zaten dus lekker knus tussen de zambianen in geprakt, maar wel echt gezellig. De mensen in het busje waren echt heel vriendelijk en behulpzaam. Ze vonden dat de taxicauffeur ons aan het oplichten was met de prijs voor de rit, dus er werd geregeld dat we minder moesten betalen. En we kregen nog een goede tip voor een mooi guesthouse in Siavonga, dus mooi meegenomen.

Nu zitten we in Siavonga een visserdorpje bij het Kariba lake. Een prachtig guesthouse met uitzicht over het meer. We hebben zaterdag een visserskano gehuurd van een lokale visser. We zijn hiermee richting de Kariba dam gecanoet, en nog even in Zimbabwe een sapje gedronken. Erik zei onderweg al dat er een nijlpaard in het water lag. Ik geloofde hem eerst niet omdat er een stapel stenen lagen. Maar de visser waarschuwde ons dat we niet te dicht bij het nijlpaard moesten komen. Echt maf iedereen gaat daar zijn weg op de rivier terwijl op 25 meter een nijlpaard in het water ligt. Verder hebben we hier gewoon heerlijk gerelaxt aan het zwembad met een boek.

• 05 Februari 2013 - 13:15

Huibert:

Heey Erik en Elize
    Dat is wel weer helemaal iets anders als in het kindertehuis. Ziet er echt heel mooi uit daar.Geniet ervan en een hele goede laatste maand toegewenst. Groetjes,
    Huibert

• 05 Februari 2013 - 14:11

Berdie Van Den Hurck:

hallo, Elize en Erik,

wauwie wat een mooie foto's , en leuke dingen maken jullie mee. bijv met raften. en dan nijlpaard in levende lijve zien. jaloers op jullie ! nee hoor, geniet er maar lekker van . deze herinneringen hebben jullie in de pocket. en daar gaat het tenslotte om.
    nog een fijne vakantie zo samen, en groetjes Berdie.

• 06 Februari 2013 - 13:33

Jan:

Ha die Elize en Erik,

Wat een prachtig verhaal zeg en de fotos zo herkenbaar. De fotos die jij hebt gemaakt hebben wij ook. Als ik daar nog aan terug denk krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. Nou Elize geniet er nog even van want voordat je het weet ben je weer terug in het koude Nederland.

Groetjes Jan

• 06 Februari 2013 - 21:32

Gerda En Jan :

Fijn dat jullie zo genieten na 3 maanden NOAH's Ark.Wij zijn nog even bezig,inmiddels zijn de kinderen weer naar school.De foto's zijn erg mooi we wensen jullie nog een fijne tijd.Hartelijke groet jan en gerda.