First afrika experience.. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu First afrika experience.. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Erik en Elize Bogert - WaarBenJij.nu

First afrika experience..

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Erik en Elize

02 November 2012 | Oeganda, Mukono

na een reis van begin tot eind van ongeveer 16 uur zijn we geland in entebbe. Wat een ervaring is alleen al het ritje van het vliegveld naar Noah´s ark. Overal lopen mensen , rijden brommertaxi´s (boda boda´s) de meeste zwaar beladen met fruit of kippen niets is gek.... De spitsuren in Nederland lijken daarbij echt niets, zoveel file. Het land is verder echt prachtig en mooi groen, en wij pikken het laatste staartje van het regenseizoen net nog mee. Dus dat zorgt nog wel voor fikse regenbuien, en natte voeten in ons prachtige huisje want ons dak is een beetje lek. We wonen met een aantal vrijwilligers in huisjes naast elkaar, erg gezellig. De mensen zijn echt super vriendelijk en behulpzaam. En de 145 kinderen zijn echt super leuk ze vragen onze aandacht en liefde echt geweldig!
We zijn net met Dorothy onze gastvrouw hier naar het dorpje Mukono geweest, en hebben daar even heerlijk geshopt. Lekker met z´n drieen op de boda boda, dat past makkelijk (foto´s volgen nog) :)
We mogen nu even een weekje wennen aan het klimaat, de kinderen, en ons nieuw plekje hier, dan gaan we hier echt aan het werk. We hebben het erg naar onze zin, en we kunnen hier zeker veel betekenen er is werk genoeg.

Groet,
Erik & Elize

• 02 November 2012 - 18:29

Johan En Marieke En Kids:

Goed om van jullie te horen! Fijn dat jullie reis en ontvangst zo goed zijn. 145 kindertjes aandacht en liefde geven....pffff gelukkig heb je er 3 maanden voor ;)
    Veel plezier deze week, lekker dat je nog even kan acclimatiseren! We kijken uit naar jullie volgende reisverslag, en foto's natuurlijk....
    Liefs van ons allemaal, (hier is het regenseizoen net aangebroken :()

• 02 November 2012 - 19:41

Marianne:

wat een leuke beschrijving van de weg. zo met al die voetgangers en overvolle opgeladen busjes.
    fijn dat de regentijd bijna voorbij is in oeganda. mooi groen staks en geen regen meer (<:

leuk zo'n relaxweekje.
    raften op de Nijl tussen de krokodillen? bilharzia halen in het victoriameer, ik ga maar niet verder raden wat jullie avonturiers gaan doen.\

heel veel plezier jullie
    en verheug me op jullie volgende bericht.
    marianne en de kids vinden jullie megastoer

• 02 November 2012 - 21:26

Erik:

Super! Heel herkenbaar ook. Een fijne tijd toegewenst, ik blijf graag op de hoogte. Hartelijke groeten,

Erik

• 02 November 2012 - 22:11

T.Martha:

'n Week om te acclimatiseren, zeg!!! Luukse! Geniet van je villa en de speciale sfeer in jullie huisje die de regen met zich meebrengt! Huisje lijkt erg op die van ons toennnnn!
    Nodigen jullie buren uit de achtertuin zichzelf uit, of laten ze 'n dichte deur wel dicht....? Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat!
    Groetjes van ons!
    t.Martha

• 03 November 2012 - 09:35

Cora:

Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen en foto's te zien!
    Liefs Cora

• 03 November 2012 - 09:35

Cora:

Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen en foto's te zien!
    Liefs Cora

• 03 November 2012 - 10:42

Gerben:

Leuk de eerste foto's!

Lijkt me heel mooi om daar aan de slag te gaan en zoveel liefde te kunnen geven aan de kinderen daar.
    Veel zegen de komende dagen!

Gerben

• 03 November 2012 - 11:26

Marcel&Hanna:

Hoi Erik en Elize!
    Wat ontzettend leuk die eerste verhalen! Fijn dat jullie een leuk huisje hebben en dat er werk genoeg op jullie wacht:-) Gods zegen in al het werk gewenst!
    Liefs,
    Marcel en Hanna

• 04 November 2012 - 21:34

Ronald En Pieternel:

Ha Erik en Elize,

Super leuk jullie eerste indrukken te lezen!! Mooi he dat land en dan al die kids om je heen!! Herkenbaar die foto's en verhalen..zo leuk!
    Ga je volgende week starten in het kliniek Elize? Er zal wel genoeg werk te doen zijn...
    Tsja en lekker die natte voeten in je huisje...
    troost je hier regent het ook en waarschijnlijk is het bij jullie warmer ;-)
    Heel veel succes en Gods zegen daar!
    Groetjes.
    Ronald en Pieternel

• 04 November 2012 - 21:35

Ronald En Pieternel:

Ha Erik en Elize,

Tsja en lekker die natte voeten in je huisje...
    troost je hier regent het ook en waarschijnlijk is het bij jullie warmer ;-)
    Heel veel succes en Gods zegen daar!
    Groetjes.
    Ronald en Pieternel

• 05 November 2012 - 21:06

Christiaan En Elize:

Hai Erik en Elize,

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Dat bruin worden in de zon gaat dus niet helemaal lukken, lekker nat en warm of gaat de zon nog serieus komen!
    Heel veel plezier, veel goede ervaringen gewenst.
    en erik, als je het even niet wit, doe het met pur en kit!
    zullen ze daar ook vast hebben.

groet,
    Christiaan en Elize
    en de 2 kleine mannen

• 07 November 2012 - 02:12

Elize Quik:

Ha Erik en Elize,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Klinkt erg goed, krijg er gelijk weer kriebels van;-)!! Zijn jullie al aan 't werk of nog lekker een beetje alles aan het verkennen!!
    Een hele goede tijd! Geniet van alles!!

Liefs Elize

• 07 November 2012 - 16:06

Bert En Nel:

Hallo Elize en Erik,

Goed aangekomen lezen we.
    Mooi om jullie te zien op de foto's en te volgen uit dat verre Oeganda.
    En wat een "leuke achterburen" heb je nu!
    Het weekje acclimatiseren er bijna opzitten, nu aan de slag dan maar!
    Een fijne tijd en geniet ervan.

Hartelijke groeten Bert en Nel

• 07 November 2012 - 16:39

Rutger En Karin:

Ha Erik en Elize,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Een hele goed tijd samen daar toegewenst.

Hartelijke groeten uit Hedel!

Rutger en Karin

• 07 November 2012 - 18:54

Henny De Keijzer:

Hoi Erik en Elize
    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen daar. Het huisje ziet er best leuk uit. Geniet van alles en succes met alle werkzaamheden.
    Gods zegen toegewenst.
    Hartelijke groeten, Henny

• 08 November 2012 - 20:17

Gonny Meijer:

Hoop dat jullie snel acclimatiseren, geniet nog even ven deze week en dan aan het werk.....heel veel succes !
    Hartelijke groetjes, Gonny